Пропозиції
до Положення про центр
професійного розвитку педагогічних працівників
1. Пунктом 5 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону "Про повну загальну середню освіту" визначено завдання органам місцевого самоврядування та місцевим державним адміністраціям до 1 вересня 2020 року "забезпечити створення районних, міських (районних у містах) центрів професійного розвитку педагогічних працівників шляхом реорганізації науково-методичних (методичних) установ (центрів, кабінетів), крім закладів післядипломної освіти, та організувати і забезпечити відбір працівників до зазначених центрів на конкурсних засадах".
Вважаю, що процес створення Центрів професійного розвитку педагогічних працівників треба було розпочинати після завершення створення територіальних громад. Центр утворити до 01 вересня 2020 року, а в жовтні місяці вибори до місцевого самоврядування та створення громад.
2. У п.4 Положення в загальній частині сказано, що територія обслуговування Центру визначається з розрахунку, що у закладах дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсних та міжшкільних ресурсних центрах (далі – заклади освіти та установи), розташованих на території його обслуговування, має працювати не менше:
500 педагогічних працівників (у випадку, якщо заклади освіти та установи на території обслуговування Центру розташовані у сільських та міських населених пунктах).
750 педагогічних працівників (у випадку, якщо заклади освіти та установи на території обслуговування Центру розташовані виключно у міських населених пунктах).
Вимога щодо кількості педагогічних працівників позбавляє можливості створення Центрів у кожній ОТГ, тому що такої кількості освітян немає на більшості територій.
3. У п.5 визначено одна тарифна ставка консультанта не менш як на 200 педагогічних працівників.
По-перше, чому саме така цифра?
По-друге, це людина повинна бути обізнана і мати знання з усіх предметів. Фізично неможливо виконати свої обов'язки. На мою думку, що повинно бути більше консультантів, а саме люди-практики.
По-третє, щодо практичного психолога. У закладах дошкільної та загальної середньої освіти ставка практичного психолога вводиться від кількості здобувачів освіти в закладі. І багато закладів, у яких зовсім немає психолога або ж працюють на 0,5 та 0,25 ставки. Це при тому, що там дійсно потрібні психологи, так як дуже багато дітей, які нервові, збуджені та потребують допомоги практичного психолога. Тому вважаю, що практичний психолог для надання психологічної підтримки педагогічним працівникам непотрібний. Так як у час інформаційних технологій є онлайн-консультації, тренінги, семінари, індивідуальні консультації, де можна отримати психологічну підтримку. Так як консультації повинні бути конфіденційні, тому педагогічні працівники звертаються в обласні центри, в інші місця по допомогу.
4. У п.10 координацію, моніторинг та сприяння діяльності Центрів здійснює державна установа, що належить до сфери управління МОН.
Просимо конкретно вказати, яка державна установа буде здійснювати координацію, моніторинг та сприяння діяльності Центрів.
Світлана Бондаренко, завідувач МК