Безперечно, центри професійного розвитку потрібні. Таким же чином потрібні і методичні кабінети відділів освіти. І не важливо, яку назву має підрозділ або комунальний заклад, головне, щоб функціонал працівників відповідав викликам сьогодення! Той проєкт Положення, з яким ми мали змогу ознайомитись, поставив під сумнів існування центрів в цілому. Жодна громада, яка утворилась та ті, що мають утворитись, не має такої чисельності педагогічних працівників. Про можливість об’єднання голів ОТГ (співзасновників) з метою утримання центів нема чого і говорити. І станом на вересень ми маємо ситуацію: відділи освіти залишаться у складі начальника, бухгалтерії і господарчої групи. Медичних кабінетів вже немає, центри не створені через відсутність необхідної чисельності педагогічних працівників. Хто допоможе вчителям, адміністраціям навчальних закладів? Осінь нас зустріне моніторингом навчальних досягнень за період дистанційного навчання, годинами корекційних занять, турнірами, олімпіадами та інше. Наші пропозиції:
-в положенні прописати, що центри мають бути обов’яково створеними на територіях де функціонують заклади освіти;
- зазначити перелік обов’язкових посад;
- у п.5 розділу «Управління та кадрове забезпечення Центру» включити до існуючого переліку посаду системного адміністратора;
- у п.4 розділу «Загальна частина» та п.5 розділу «Управління та кадрове забезпечення Центру» прибрати нормативну чисельність педагогічних працівників;
- штатний розпис центрів має формувати місцева влада в залежності від власного бюджету та кількості закладів освіти, що функціонують на території громади.
Олена Спірідонова, завідувач РМК